|
Charakteristické parametry palivových trysek
Ledererová, Lucie ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Mnoho průmyslových aplikací získává potřebnou tepelnou energii prostřednictvím spalovacího procesu. Základním prvkem každého spalovacího zařízení je hořák a jeho součástí je soustava trysek, které do spalovacího prostoru přivádějí palivo. Geometrie palivových trysek výrazně ovlivňuje intenzitu promíchávání paliva se spalovacím vzduchem a tím i~stabilitu hoření. Hlavním předmětem této diplomové práce bylo určení tzv. rychlostních součinitelů různých geometrií trysek. Znalost správné hodnoty rychlostních součinitelů je pro návrh hořáku a následně jeho provoz klíčovým parametrem. Pro vybrané trysky byly vypočteny teoretické výtokové rychlosti trysek, které byly následně porovnány s hodnotami skutečných výtokových rychlostí z trysek měřených experimentálně metodou žárové anemometrie a s rychlostmi vypočtenými pomocí metody CFD.
|
|
Zmapování distribuce vzduchu klimatizační jednotky v kabině osobního vozu
Planka, Michal ; Mlkvik, Marek (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je určenie pomerných koeficientov distribúcie vzduchu jednotlivými výustkami systému vetrania, kúrenia a klimatizácie (HVAC) osobného automobilu. Pomyselným ťažiskom práce je stanovenie objemových prietokov vzduchu z výustiek pri nastavení letných, zimných a prechodných okolitých klimatických podmienok (tepelná a solárna záťaž). Simulácia nami zvolených podmienok bola realizovaná umiestnením automobilu do klimatickej komory. Na určenie objemového prietoku výustkami bola zvolená metóda určenia objemového prietoku meraním rýchlosti, konkrétne z určenia strednej rýchlosti prúdu vzduchu a známej veľkosti prierezu výustky. Stredná rýchlosť prúdu vzduchu bola stanovená z nameraných hodnôt lokálnych rýchlostí prúdu vzduchu. Meranie bolo realizované metódou žiarovej anemometrie. Výstupom tejto práce sú vypracované a zhodnotené grafy pomerných percentuálnych koeficientov distribúcie vzduchu. Výsledky tejto experimentálnej práce poslúžia ako podklad pre nastavenie okrajových podmienok pre počítačové modelovanie tepelnej záťaže a tepelného komfortu v kabíne osobného automobilu.
|
|
Hot-wire anemometer
Búran, Martin ; Jankovský, Jaroslav (oponent) ; Řezníček, Michal (vedoucí práce)
The project deals with the effect of the airflow and temperature on the gold wirebond due to possible application in hot-wire anemometry. Theoretical fundamentals of wirebonding and hot-air anemometry are included in the text. From the area of anemometry, there is also a detailed description of measurement principles, areas of application and measuring instruments. The practical part of the text deals with design of the experimental sensor for hot-wire anemometry with use of the gold wirebond, including also the verification of the sensor's properties.
|
|
Effect of Cylinder Roughness on Strouhal Number
Yanovych, Vitalii ; Duda, D. ; Uruba, Václav ; Procházka, Pavel P. ; Antoš, Pavel
The main goal of this paper is to establish a better understanding of the relationship between a Strouhal number and surface roughness. Hot-wire anemometry was used to evaluations the characteristics of turbulent flow behind circular cylinders with different relative roughness 0% (smooth surface) 0.83%, 1.67%, 3.33%, and 6.67%. At the experimental investigation, the Reynolds number based on the cylinder diameter was 5 × 103 < Red < 2 × 104. The obtained data showed that the Strouhal number decreased with increasing roughness. While, the dissipation rate decreases, and the value of the Kolmogorov and Taylor microscales increases. Also, spectral analysis of streamwise velocity fluctuations allowed us to estimate the location of the vortex-shedding frequency which at growing roughness tends to reduce.
|
|
Using Of Wirebonding In The Hot-Wire Anemometry
Búran, Martin
The project deals with the effect of the airflow and temperature on the gold wirebond due to the possible application in hot-wire anemometry. A part of the text deals with the design of the experimental sensor for hot-wire anemometry with use of the 17,5 μm gold wirebond. The research also includes the verification of the sensor´s properties.
|
|
Hot-wire anemometer
Búran, Martin ; Jankovský, Jaroslav (oponent) ; Řezníček, Michal (vedoucí práce)
The project deals with the effect of the airflow and temperature on the gold wirebond due to possible application in hot-wire anemometry. Theoretical fundamentals of wirebonding and hot-air anemometry are included in the text. From the area of anemometry, there is also a detailed description of measurement principles, areas of application and measuring instruments. The practical part of the text deals with design of the experimental sensor for hot-wire anemometry with use of the gold wirebond, including also the verification of the sensor's properties.
|
| |
|
Charakteristické parametry palivových trysek
Ledererová, Lucie ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Mnoho průmyslových aplikací získává potřebnou tepelnou energii prostřednictvím spalovacího procesu. Základním prvkem každého spalovacího zařízení je hořák a jeho součástí je soustava trysek, které do spalovacího prostoru přivádějí palivo. Geometrie palivových trysek výrazně ovlivňuje intenzitu promíchávání paliva se spalovacím vzduchem a tím i~stabilitu hoření. Hlavním předmětem této diplomové práce bylo určení tzv. rychlostních součinitelů různých geometrií trysek. Znalost správné hodnoty rychlostních součinitelů je pro návrh hořáku a následně jeho provoz klíčovým parametrem. Pro vybrané trysky byly vypočteny teoretické výtokové rychlosti trysek, které byly následně porovnány s hodnotami skutečných výtokových rychlostí z trysek měřených experimentálně metodou žárové anemometrie a s rychlostmi vypočtenými pomocí metody CFD.
|
|
Zmapování distribuce vzduchu klimatizační jednotky v kabině osobního vozu
Planka, Michal ; Mlkvik, Marek (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je určenie pomerných koeficientov distribúcie vzduchu jednotlivými výustkami systému vetrania, kúrenia a klimatizácie (HVAC) osobného automobilu. Pomyselným ťažiskom práce je stanovenie objemových prietokov vzduchu z výustiek pri nastavení letných, zimných a prechodných okolitých klimatických podmienok (tepelná a solárna záťaž). Simulácia nami zvolených podmienok bola realizovaná umiestnením automobilu do klimatickej komory. Na určenie objemového prietoku výustkami bola zvolená metóda určenia objemového prietoku meraním rýchlosti, konkrétne z určenia strednej rýchlosti prúdu vzduchu a známej veľkosti prierezu výustky. Stredná rýchlosť prúdu vzduchu bola stanovená z nameraných hodnôt lokálnych rýchlostí prúdu vzduchu. Meranie bolo realizované metódou žiarovej anemometrie. Výstupom tejto práce sú vypracované a zhodnotené grafy pomerných percentuálnych koeficientov distribúcie vzduchu. Výsledky tejto experimentálnej práce poslúžia ako podklad pre nastavenie okrajových podmienok pre počítačové modelovanie tepelnej záťaže a tepelného komfortu v kabíne osobného automobilu.
|
| |